Wie is wie: Universiteit van Tilburg

Werkzaam aan de Universiteit van Tilburg

Herman Beck
Informatie zie www.hermanbeck.nl


Elma Nap- Kolhoff
Elma Nap- Kolhoff studeerde Interculturele Communicatie aan de Universiteit van Tilburg en promoveerde in 2010 op een onderzoek naar de verwerving van het Nederlands door Turkstalige peuters in het kader van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Als post-doc werkte ze mee aan een landelijk onderzoek naar de effectiviteit van VVE. Ze was drie jaar verbonden als onderzoeker aan het Centrum voor Onderwijskansen 'Kaans' van de Universiteit van Maastricht. 
Vanuit haar ervaring met onderzoek met jonge kinderen in het onderwijs werkt ze in de onderzoeksgroep 'Emergent Cultural Literacy' aan de onderzoeksmethoden en ontwikkeling van de toets 'Ontluikende Culturele Geletterdheid'.

Karen Ghonem-Woets

Karen Ghonem-Woets studeerde taal- en literatuurwetenschap aan de Universiteit van Tilburg en promoveerde in 2005 op een onderzoek naar de jeugdfondsen van Zwijsen en Malmberg. Ze recenseert jeugdboeken en publiceert artikelen over jeugdliteratuur in bladen als De Leeswelp. De kernonderwerpen waarover ze publiceert, zijn: jeugdliteratuur in het onderwijs, literaire competentie en interculturele- en interreligieuze jeugdliteratuur. VOor het Leeskalenderproject doet ze onderzoek naar effecten van religieuze verhalen en fabels. 

Het Leeskalenderproject is onderdeel van het onderzoeksprogramma Emergent Cultural Literacy: Assimilating Children’s Literature dat gefinancierd is door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).