Werkzaam aan de Universiteit van Tilburg
Herman Beck
Informatie zie www.hermanbeck.nl
Elma Nap- Kolhoff
Elma Nap- Kolhoff studeerde
Interculturele Communicatie aan de Universiteit van Tilburg en
promoveerde in 2010 op een onderzoek naar de verwerving van het
Nederlands door Turkstalige peuters in het kader van Voor- en
Vroegschoolse Educatie (VVE). Als post-doc werkte ze mee aan een
landelijk onderzoek naar de effectiviteit van VVE. Ze was drie jaar
verbonden als onderzoeker aan het Centrum voor Onderwijskansen 'Kaans'
van de Universiteit van Maastricht.
Vanuit
haar ervaring met onderzoek met jonge kinderen in het onderwijs werkt
ze in de onderzoeksgroep 'Emergent Cultural Literacy' aan de
onderzoeksmethoden en ontwikkeling van de toets 'Ontluikende Culturele
Geletterdheid'.
Karen Ghonem-Woets
Karen Ghonem-Woets studeerde taal- en literatuurwetenschap aan de Universiteit van Tilburg en promoveerde in 2005 op een onderzoek naar de jeugdfondsen van Zwijsen en Malmberg. Ze recenseert jeugdboeken en publiceert artikelen over jeugdliteratuur in bladen als De Leeswelp. De kernonderwerpen waarover ze publiceert, zijn: jeugdliteratuur in het onderwijs, literaire competentie en interculturele- en interreligieuze jeugdliteratuur. VOor het Leeskalenderproject doet ze onderzoek naar effecten van religieuze verhalen en fabels.
Het Leeskalenderproject is onderdeel van het onderzoeksprogramma Emergent
Cultural Literacy: Assimilating Children’s Literature dat gefinancierd is
door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).